Technik kvality 21. století
Kvalifikovaní zaměstnanci jsou jedním z největších benefitů zaměstnavatelů. Pokud má organizace zaveden systém řízení kvality, popř. musí plnit specifické požadavky zákazníků, bývají pracovníci oddělení kvality tzv. klíčovými zaměstnanci. U těchto zaměstnanců je jejich kvalifikace jedním z předpokladů správného vykonávání jejich povinností. Kurz „Technik kvality“ teoreticky připraví Vaše zaměstnance na tyto povinnosti.
Cíl kurzu
Účastníci kurzu získají způsobilost (odbornou kvalifikaci) pro vykonávání specifických činností a funkcí v systémech managementu kvality. Seznámí se s všeobecnými požadavky v managementu kvality, s aplikací základních nástrojů kvality, s metodami pro řešení problémů, finančními úvahami k systému managementu kvality (náklady na nekvalitu), zkoumání a hodnocení způsobilosti procesů, strojů a měřidel (základní vědomosti), nástroji a požadavky na neustálé zlepšování výkonnosti v systémech managementu kvality.
Obsah kurzu
- kvalita, pochopení a význam, základní pojmy managementu kvality;
- systémy zabezpečování kvality, normy řady ISO 9000 a další oborové požadavky a jejich aplikace na pracovištích;
- dokumentace v systému řízení kvality, záznamy o kvalitě, vývojový diagram, matice zodpovědnosti, certifikace systému řízení kvality;
- interní audity kvality, lidské zdroje v systémech kvality, brainstorming, Ishikawov diagram, Paretův princip;
- 7 jednoduchých nástrojů, příklady využití záznamů, formulářů a grafů, Paretovy analýzy, Ishikawovova diagramu a jiné;
- náklady spojené se zabezpečováním kvality, histogram, způsobilost procesů, stroje a měřidla;
- ručení za výrobek;
- systémy ochrany životního prostředí a bezpečnosti a ochrany zdraví při práci
- metodika zlepšování, cyklus PDCA;
- 7 jednoduchých nástrojů pro zlepšování kvality;
- FMEA procesu
- SPC měřením, příklady využití;
- SPC porovnáváním, statistická prebierka;
- kontrolní technologie;
- současné trendy v řízení a zlepšovaní procesů
Pro koho je kurz určen?
Kurz je určený především pro pracovníky středního a nižšího managementu a odborným pracovníkům v oblasti managementu kvality (mistři, vedoucí týmu, inspektoři kvality apod.).